Toimitusehdot

Voimassa 1.1.2020 alkaen

Verkkokauppa

Nettihirsi.fi myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tilauksen syntyessä sopimus syntyy Findico OY:n (y-tunnus 2218748-6) ja kuluttajan välille.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Verkkokaupasta tilaaminen 

Voit verkkokauppaa selaillessasi tutustua tilaamiisi tuotteisiin ja varmistua kaikessa rauhassa, että ne ovat sinulle mieleisiä ja sopivia. Tuotteita voi myös lisätä ja poistaa ostoskorista täysin vapaasti. Tilaaminen tapahtuu vasta maksutavan valinnan ja tilauksen vahvistamisen jälkeen.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteutuu eri yhteistyökumppaneiden kautta.

Tuotteet laskutetaan perinteisellä tilisiirrolla ja maksutiedot välitetään laskulla.

Mikäli maksutavaksi valitaan ennakkomaksu tilisiirrolla, on tilaus voimassa ainoastaan, mikäli tilausmaksu suoritetaan 7 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä.

Muussa tapauksessa tilaus katsotaan automaattisesti irtisanotuksi.

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut riippuvat erittäin vahvasti tilattavasta tuotteesta ja toimitusalueesta. Käyttämämme verkkokauppa-alusta ei tue kunnolla tuote- ja rahtialuekohtaisia toimituskuluja tavanomaisella kuorma-autorahdilla toimitettuna. Tuotteet hinnoitellaan pääosin noutona ja rahtikulut veloitetaan erikseen toteutuneiden kulujen mukaan. Tarkempaa tietoa rahdeista löydät kohdasta Rahtialueet ja rahtihinnat.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 4-8 viikon välillä. Koska suurin osa tuotteista valmistetaan vasta tilauksesta, toimitusaikoihin tulee luonnolista vaihtelua sesongeista riippuen. Tarkemmat tuotekohtaiset toimitusaika-arviot ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista emmekä alihankintayritysten toimitusviiveistä johtuvista viivästymisistä. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupassamme.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 30 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle.

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi tai p. 029 566 5200).

Mahdolliset erimielisyydet osapuolten välillä pyritään ensijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ratkaisemattomat riita-asiat käsitellään Kokkolan käräjäoikeudessa. Tähän asti (tilannepäivitys 26.12.2020) kaikki asiat ovat ratkenneet aina asiakkaiden kanssa neuvottelemalla.

Inhimilliset virheet ja selvät hintavirheet

Mikäli nettikaupan sivuille on päätynyt inhimillisestä tai teknisestä virheestä väärää tietoa, on Findico OY:llä oikeus korjata syntynyt virhe. Mikäli virheellisen tiedon perusteella on syntynyt kauppa, on sekä kuluttajalla että Findico OY:llä oikeus irtisanoa kauppa ilman erillisiä kustannuksia. Virheestä on kuitenkin ilmoitettava toista sopijapuolta viipymättä virheen huomaamisen jälkeen.

Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit 
- jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan, tämä koskee myös maksulliseksi ilmoitettuja lisäominaisuuksia.
- jos tuhansien eurojen arvoisen piharakennuksen hinnaksi ilmoitetaan esim. 150 euroa.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautustilanteissa ostaja vastaa rahtikustannuksista. 

Tilauksen peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita.

Palautusosoite:
Palautuksissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voimme ohjata palautuksen joko valmistaneelle tehtalle tai huolintaliikkeelle.

Toimitusehdot käytännössä

Ensisijaisena toimintatapana on aina ratkaista kaikki mahdolliset pulmatilanteet neuvotteluteitse kohtuullisuusperiaatetta käyttäen. Tyytyväisellä asiakkaalla on meille iso arvo ja toistaiseksi aina on pärjätty sopimalla. Toimitusehtojen ulkopuolelta tulevia asiakaskohtaisia muutostilanteita tulee usein ja alla esimerkkejä miten tilanteissa on tähän asti toimittu.

Puuttuva tuotteen osa tai kuljetusvaurio

-Tärkeintä on, että rakennusprojekti voi jatkua mahdollisimman nopeasti ja joustavasti. Korvaavia tuotteita on haettu esimerkiksi rakennuspaikkaa lähellä olevista rautakaupoista ja ostokset on hyvitetty kuittia vastaan.

Mikäli vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla (esimerkiksi kuljetuksessa vaurioitunut hirsi), on korvaava tuote tehty tuotannossa mahdollisimman nopeasti ja toimitettu asiakkaalle.

Muutostoiveet malliin tai toimitussisältöön kaupan solmimisen jälkeen
 

-Muutoksia on tehty erittäin joustavasti. Joskus muutama päivä ennen tuotantoa hirsikuvat on vielä piirretty uudestaan. Muutosmahdollisuudet riippuvat mallin laajuudesta ja käytettävissä olevasta ajasta.

Toimitusajankohdan muuttaminen

-Toimitusajankohtaa on siirretty myöhempään ajankohtaan. Näistä toivomme ilmoituksiamahdollisimman nopeasti, koska tuotanto aikataulutetaan suunniteltujen toimitusaikojen perusteella/


Maksuaikataulujen muuttaminen
-Tuotteiden maksueriä on muutettu osamaksuiksi.

Toimintaperiaatteena on, että asioista voi aina sopia ja pyritään sopimaan. Olosuhdemuutokset huomioidaan ja niissä tullaan inhimillisesti vastaan.